• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۴/۲۷ 
  • تعداد بازدید : 372
  • کد خبر : ۳۰۸۸
next    /  7 prev
برگزاری مراسم شكرگزاری تولید محصول گیلاس در بخش لواسانات

تولید 63 هزار تن گیلاس در شمیرانات

مسعود ایلکا رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات گفت: در سال جاری توانستیم بیش از 63 هزار تن محصول گیلاس داشته باشیم که نشانگر همت و تلاش تمام کشاورزان شهرستان و به خصوص بخش لواسانات است

مراسم شکرگزاری محصول گیلاس لواسان با حضور کشاورزان، شهروندان و مسئولان شهرستان شمیرانات چهارشنبه 26 تیر در محل بخشداری لواسانات برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لواسان، سیاوش شهریور، فرماندار شمیرانات با اشاره با اخبار و انتقادات مطرح شده اخیر در فضای مجازی علیه لواسان خاطرنشان کرد: شمیراناتی که بیشترین تعداد شهید و جانباز را تقدیم کشور اسلامی کرده و امروز مورد الفاظ و انتقادات بسیار تند و غیرواقعی از سوی عده ای قرار گرفته است باید به خاطر داشت مردم شمیرانات و به خصوص دو بخش لواسانات و رودبار قصران از مردمی بسیار متدین هستند.

وی تاکید کرد: بسیار ظالمانه است که مردم شهیدپرور این شهرستان را با واژگانی توصیف کنیم که در دفترچه شرافت آنها هیچ جایی ندارد.

شهریور عنوان کرد: به دلیل شرایط خاص اراضی کشاورزی شمیرانات از جمله خرده مالکی و شرایط خاص جغرافیایی منطقه، با مشکلات بی شماری در این حوزه مواجه هستیم، در نتیجه بیشترین تلاش بخش کشاورزی در زمینه های تجمیع قطعات کشاورزی و فراهم کردن شرایط توسعه تولیدات گلخانه ای بوده است.

وی ابراز داشت: از تمام شهروندان لواسان و حتی پیمانکاران ساخت و سازهای مسکونی، درخواست می کنیم تلاش کنند تا لواسان به شهری سبز تبدیل شود. امسال بارندگی های خوبی داشتیم و می توانیم با از دور خارج کردن بیش از 3 هزار حلقه چاه غیرمجاز، زمینه استفاده از همین آب را در بخش باغداری را فراهم کنیم. بنده باور دارم، حضور و هماهنگی تمام دستگاه ها و ادارات می تواند لواسان را در رسیدن به این آرزوی مهم یاری رساند.

فرماندار شمیرانات در این جشنواره ضمن پاسداشت تلاش های کشاورزان شهرستان شمیرانات و به خصوص باغداران لواسان در تحقق ظرفیت های کشاورزی این منطقه تصریح کرد: باید از تغییر کاربری‌های گسترده نیز جلوگیری کنیم تا کشاورزی و فضای زیبای شهرستان حفظ شود.

سیاوش شهریور افزود: آب ثروت ملی و متعلق به مردم است، با توجه به اینکه ۳۵ درصد آب شرب شهر تهران از شهرستان شمیرانات تأمین می شود باید مسئولیت صیانت از آب را نیز جدی بگیریم.

وی با تأکید بر ضرورت صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در دو بخش لواسانات و رودبار قصران گفت: باید تلاش کنیم محصولات کشاورزی را به کنسرو و … نیز تبدیل و صادر کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید تقویم تولیدی برای کشاورزان تهیه کند تا کشاورزان بتوانند طبق برنامه تولید کرده و متضرر نشوند.

وی همچنین از افتتاح مرکز فروش محصولات لبنی و کشاورزی شهرستان شمیرانات در روزهای پیش رو خبر داد.

برداشت 63 هزار تن گیلاس

مسعود ایلکا، رئیس جهاد کشاورزی شمیرانات همچنین در مراسم شکرگزاری برداشت محصول گیلاس بخش لواسانات گفت: هدف از برگزاری این جشن، قدردانی از کشاورزانی است که در سال زراعی امسال توانستند محصولات با کیفیتی تولید کنند.

ایلکا با اشاره به محصول گیلاس شهرستان شمیرانات افزود: تولید محصول گیلاس اولویت نخست شهرستان و و به عنوان یک برند شمیرانات در حوزه محصولات کشاورزی به شمار می رود.

وی اظهار داشت: از 7100 هکتار اراضی کشاورزی شهرستان، بیش از 4500 هکتار به تولید محصول گیلاس اختصاص یافته است. در سال جاری توانستیم بیش از 63 هزار تن محصول گیلاس داشته باشیم که نشانگر همت و تلاش تمام کشاورزان شهرستان و به خصوص بخش لواسانات است

ایلکا اعلام کرد: کشاورز نمونه کشوری در ارتباط با محصول گیلاس از شهرستان شمیرانات و از بخش لواسانات با عملکرد تولید بیش از  37 تن در هکتار است و امیدواریم که تمام کشاورزان شمیرانی به بهره گیری از به روز ترین ادوات و تجهیزات کشاورزی بتوانند میانگین تولید محصولات خود را به رقم برسانند. در حقیقت، افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، هم کشاورزی اقتصادی خواهد بود و به خودکفایی خواهیم رسید و هم علاوه بر پوشش هزینه های بخش کشاورزی، برای کشاورزان سود ده خواهد بود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات ابراز داشت: در زمینه تولید آلبالو با تولید 7150 تن و 42000 تن سیب مقام نخست استان تهران را داریم 

ایلکا خاطرنشان کرد: در بخش زنبورداری نیز با توجه به تلاش هایی که در طول چند سال گذشته صورت گرفته است، بالغ بر 422 تن تولید عسل شهرستان شمیرانات بوده است که توسعه این بخش در دستور کار مسئولین شهرستان قرار گرفته است. تولید امسال عسل در شهرستان شمیرانات از 500 تن عبور خواهد کرد که جا دارد از تمام فعالان این عرصه اقتصادی تشکر کنیم.

وی گفت: در زمینه آبیاری تحت فشار در شهرستان، با توجه به خشکسالی های سال های گذشته، با کمبود آب مواجه بوده ایم، به همین دلیل رویکر افزایش استفاده از آبیاری قطره ای در روستاهای شهرستان به صورتی جدی مورد توجه قرار گرفته است، تاکنون بیش از 1150 هکتار از اراضی روستاها زیر پوشش این نوع از آبیاری قرار گرفته است.

ایلکا همچنین اعلام کرد: در زمینه توسعه بخش گلخانه ای، تاکنون بیش از 5 هکتار از اراضی شهرستان به صورت گلخانه ای بسته توسط کشاورزان شمیرانی در حال تولید محصولات گوناگون است.  

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات ضمن آرزوی شکوفایی بخش کشاورزی در سال پیش رو، از شهرداری لواسان به دلیل حمایت ها و کمک های لازم در برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

سیاوش شهریور فرماندار شمیرانات، حمید دانش آموز بخشدار لواسانات، جلیلی، معاونت جهاد کشاورزی استان تهران، صداقتی معاون فرماندار شمیرانات، روشنی مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی استان تهران، اقبالی مدیر ترویج و آموزش جهاد کشاورزی استان تهران، رهایی معاون نظام مهندسی استان تهران و کشاورزان نمونه بخش لواسانات در این مراسم حضور داشتند.

بنا بر این گزارش در پایان این مراسم از کشاورزان برتر بخش لواسانات تقدیر شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0