• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۴/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 463
  • کد خبر : ۳۴۲۱
جلسه بررسی اهم مشكلات لواسانات و رودبار قصران به میزبانی شهرداری لواسان برگزار شد

جلسه بررسی اهم مشکلات لواسانات و رودبار قصران در گلخانه شهرداری لواسان با حضور امام جمعه رودبار قصران ,فرماندار شمیرانات , بخشدار لواسانات , شهردار لواسان , رئیس شورای شهرستان شمیرانات ,تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی , همچنین مسئولین بخش‌ رودبار قصران به میزبانی شهرداری لواسان برگزار شد ,
فرماندار شمیرانات در این نشست گفت : بخش لواسانات و رودبار قصران از شرایط خاصی برخوردار هستند که در فصول مختلف سال با حوادثی مثل ریزش سنگ، رانش جاده، سیلاب، سقوط بهمن و ... مواجه می‌شوند؛ لذا ایمن سازی و بهسازی جاده‌های دسترسی بویژه با حضور جمعیت بالای گردشگران از دیگر اولویت‌‌های طرح‌های شهرستان به شمار می‌آید که نیازمند نگاه ویژه و اعتبارات ملی است.
فرماندار شمیرانات تاکید کرد: خط قرمز ما مردم و رعایت قوانین هستند؛ تمام تلاش مسئولان شهرستان نیز باید در زمینه جذب اعتماد عمومی و خدمت صادقانه به  حرکت کنند.


حمیددانش آموز بخشدار لواسانات با اشاره به مشکلات حوزه کشاورزی گفت: قیمت بالای زمین در این مناطق منجر به کاهش انگیزه کشاورزان به کشت و کار شده است و متاسفانه به سمت فروش اراضی کشاورزی حرکت می‌کنند که در این صورت با چالش ویلاسازی و ساخت و سازهای غیرمجاز خریداران نیز مواجه می‌شویم.

حمید دانش آموز افزود: جهاد کشاورزی طبق دستورالعملی که در اختیار دارد، اجازه دیوارکشی هم به کشاورزان نمی‌دهد چرا که متراژ زمین‌های کشاورزی در منطقه پائین و خرد هست ولی این مجوز به زمین‌های بالای یکهزار و ۵۰۰ متر و دارای سند ۶ دنگ تعلق می‌گیرد که این عامل نیز کشاورزان را آزار می‌دهد.


مهندس بیک لواسانی شهردار لواسان گفت : یکی از مشکلاتی که باعث آزار و اذیت شهروندان لواسان میشود بحث حضور بسیار زیاد گردشگران در منطقه است که باعث بسته شدن راه های ورودی-خروجی و قفل شدن شهر لواسان است , برای رفع این مشکل طرح کمربندی جنوبی شهر لواسان مطرح است که مذاکرات آن با مسئولین ارتش در حال انجام است, ایشان افزودند اگر نمایندگان مجلس اعتبارات و بودجه لازم برای اجرایی شدن این طرح را در اختیار شهرداری قرار دهند کمتر از یک سال این مسیر را افتتاح خواهیم کرد.


در این نشست رئیس شورای شهرستان شمیرانات با اشاره به مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای حفظ و صیانت از سید لتیان، منبع تامین کننده آب شرب تهران اظهار داشت: این مصوبه وظایفی برای دولت و مردم مشخص کرده است، که بالغ بر ۲۰ سال است تنها مردم به آن عمل می‌کنند!
سید کمال‌الدین محمدیان تصریح کرد: قرار بر این بود برای جلوگیری از آلودگی آب، دولت ظرف ۲ سال به بهسازی رودخانه جاجرود بپردازد و مردم نیز در این مدت ساخت و سازی انجام ندهند اما علیرغم این محدودیت برای اهالی همچنان دولت به وظایف خود عمل نکرده است، و ما خواستار اصلاح این مصوبه برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم هستیم.
وی گفت: مصوبه مذکور شهروندان را به ساخت و ساز غیرمجاز ترغیب و مشکلات شهرستان را مضاعف کرده است.
نماینده مردم شمیرانات در شورای اسلامی شهرستان با بیان اینکه وجوهات و درآمدهای شمیرانات به منطقه بازنمی‌گردد خاطرنشان کرد: اگر پول ما پس از واریز به خزانه بازگردد برای هزینه های مرتفع سازی مشکلات آموزش و پرورش، ایمن‌سازی جاده‌های شهرستان و ... طلب بودجه و اعتبار نخواهیم داشت.
محمدیان تاکید کرد: نگاه عمومی مسئولان و مردم به شمیرانات باید اصلاح شود؛ تمام ساکنان منطقه مرفه و کاخ نشین نیستند!

، سیمه رفیعی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی  بیان داشت: قشر مرفه و ضعیف و به اصلاح اشرافی گری و ژن خوب در کنار اهالی کمتر برخوردار به خوبی در شمیرانات نمایان می‌شود.
وی در واکنش به اعتراض نسبت به محدودیت‌های محیط زیست و مصوبه شورای عالی امنیت ملی (در خصوص صیانت از سد لتیان یکی از مهمترین منابع تامین کننده آب شرب تهران) تصریح کرد: اگر به منظور اقتصاد مقطعی و منافع زودگذر شخصی مجوزات صادر شوند، نعمت آب و هوای منطقه و شریان حیاتی تهران حفظ نخواهد شد؛ لذا باید تدبیری اتخاذ شود تا منافع مردم با حفظ سرمایه‌های طبیعی ممکن شود.


حجت الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به حضور گردشگران بسیار در این منطقه بر لزوم پیوست فرهنگی طرح‌های گردشگری و شهری منطقه تاکید کرد.


براساس این گزارش، حضور در این جلسه و بازدید از روستای کند علیا و آرامستان تپه سرخه از برنامه‌های امروز سید محمود نبویان، مجتبی توانگر، علی خضریان، عبدالحسین روح الامینی، سمیه رفیعی، فاطمه قاسم‌ پور، مجتبی رضاخواه و زهره سادات لاجوردی، نمایندگان حاضر مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس یازدهم شورای اسلامی بود.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0