categorytitle / اخبار شهرداری . اخبار شورا . اجتماعی .
  • time : 18:08
  • Date : Wed Oct 16, 2024
  • item visited : 72
  • news code : 6135
پاسخ مسئول فضای سبز شهرداری لواسان در خصوص علت قطع اشجار
این روزهای اخیر با توجه به مسایلی که مخصوصا در فضای مجازی در مورد فضای سبز و حذف درختان کهنسالِ خطرآفرین در سطح شهر مطرح شده، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر لواسان طی گزارشی با مهدی فتاحی مسئول فضای سبز شهرداری لواسان جهت تنویر افکار عمومی شهروندان گرامی ترتیب داد، که به سمع و نظر شهروندان محترم می رساند.

این روزهای اخیر با توجه به مسایلی که مخصوصا در فضای مجازی در مورد فضای سبز و حذف درختان کهنسالِ خطرآفرین در سطح شهر مطرح شده، روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر لواسان گزارشی صبح امروز چهارشنبه 25 مهرماه با مهدی فتاحی مسئول فضای سبز شهرداری لواسان جهت تنویر افکار عمومی شهروندان گرامی ترتیب داد، که به سمع و نظر شهروندان محترم می رساند.

مسئول فضای سبز شهرداری لواسان گفت: هر ساله با شروع فصل پاییز و زمستان با توجه به وزش باد و طوفان و همچنین بارش‌هایی که انجام می شود، رسالتی بر عهده‌ی فضای سبز است که با توجه به مکاتباتی که واحد مدیریت بحران شهرداری انجام می دهد (از طریق شهروندان گزارش‌هایی که ارایه می‌کنند یا از طریق بازدید میدانی کارشناسان محترم فضای سبز)، نسبت به بازدید میدانی در سطح شهر و شناسایی درختان آفت‌زده کهنسال و خطرآفرین اقدام می کند.

مهدی فتاحی در ادامه اظهار داشت: چون واحد فضای سبز، راساً مجوز حذف درختان را ندارد، به خاطر همین گزارش‌ها را جمع‌بندی می‌کند و به کمیسیون ماده هفت ارایه می دهد. کمیسیون ماده هفت نیز طبق آیین‌نامه اجرایی "قانون اصلاح حفظ و گسترش فضای سبز" در شهرها، مورخ 17/06/1401 شورای عالی استان‌ها، موظف است که طبق تبصره‌ی یک و بند ب ماده‌ی پنج نسبت به این گزارشات بررسیهای لازم را انجام دهد، سپس اعضای محترم کمیسیون ماده هفت که شامل نماینده‌ی شهردار ، نماینده شورای اسلامی ،نماینده‌ی دادگستری و ناظرینی همچون نماینده‌ی استانداری و فرمانداری در کمیسیون ماده هفت هستند، ( این افراد در جلسه کمیسیون ماده هفت هستند) اقدام به تحلیل و بررسی مسایل می‌کنند و بعد از بازدید میدانی اتخاذ تصمیم  می‌کنند و پس از مسجل شدن تمام مسایل در خصوص موضوع مطرح شده رای صادر می‌کنند. فضای سبز هم موظف که طبق رای صادره کمیسیون ماده هفت اقدامات لازم را در سطح شهر انجام دهد. لذا حذف درختانی که در سطح شهر مشاهده می‌کنیم و در فضای مجازی نسبت به آن افراد پرداختند و بزرگنمایی می‌کنند، صرفا در راستای نامه‌ ی مدیریت بحران، همچنین مجوز صادره توسط ماده‌ی هفت صورت پذیرفته است و فضای سبز هیچ‌گونه اقدامی را بدون هماهنگی انجام نداده و نخواهد داد.

مسئول فضای سبز شهرداری لواسان گفت: واحد فضای سبز به عنوان متولی اصلی فضای سبز در شهر لواسان موظف است که طبق بند ب ماده پنج آیین‌نامه مذکور به ازای درختان قطع شده در سطح شهر اقدام به نهالکاری کند، این امر هم در حال انجام است و در آینده نیز انجام خواهد شد.

مهدی فتاحی در مورد برخی از تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده خاطر نشان کرد: به اطلاع شهروندان محترم می رسانم که برخی از این تصاویر متعلق به سنوات گذشته می باشد، مخصوصا محوطه‌ی روبروی ساختمان اطلس ( محله شورکاب) که در سنوات گذشته با عنایت به اینکه درختان چنار کاملا خشک شده بودند طبق مجوز حذف و در همان محل اقدام به کاشت نهال شده که در حال حاضر قابل رویت است.

مسئول فضای سبز شهرداری لواسان درپایان گفت: از شهروندان محترم تقاضا دارم که همیار فضای سبز باشند، ما را در این امر هدایت و آگاه کنند همچنین از نقطه نظرات خود ما را بهره مند نمایند.
جهت مشاهده کلیپ گزارش اینجا کلیک نمایید.

Average :  5.00 |  Submitted :  1

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0