• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۳/۱۶ 
  • تعداد بازدید : 95
  • کد خبر : ۵۵۷۹
شنا در سد لتیان جان یك جوان 23 ساله را گرفت

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر لواسان، همزمان با تعطیلی چهاردهم خرداد ماه 1402 گزارش غرق شدن یک فرد در سد لتیان به ایستگاه آتشنشانی ایثارگر حسن بابایی اعلام شد و بلافاصله تیم نجات به محل اعزام شد  و در همان دقایق اولیه  عملیات آغاز شد ولی علی رغم همه ی تلاشها ، مامورین موفق به کشف جسد فرد متوفی نشدند. در ادامه این عملیات در روز15 خرداد ماه سرانجام پس از 7 ساعت غواصی در سد آتشنشانها در اعماق آب فرد متوفی را شناسایی و ایشان را به ساحل انتقال دادند.

فرد متوفی یک جوان 23 ساله اهل گنبد بود که بدون توجه به  تمام هشدار های نصب شده در حاشیه سد لتیان  اقدام به شنا در منطقه مذکور نمود که این بی احتیاطی سرانجام با هزینه جان ایشان تمام شد .

مهدی اناری مسئول آتشنشانی ایثارگر حسن بابایی  با اشاره به این نکته که شنا در تمام سد های ایران اکیدا ممنوع  است بیان کردند: سدها به دلیل شرایط خاص خود  شامل دمای آب، وجود گل و لای و خزه  در کف ، شیب زیاد حاشیه آب به دلیل مجاورت با تپه و کوه و..  به هیچ وجه مکان مناسبی جهت شنا حتی برای شناگران حرفه ای نیست و توصیه میشود گردشگران دقت بیشتری در این خصوص  داشته باشند تا تفریح و تعطیلات خود را با این گونه حوادث تلخ نکنند.

امتیاز :  ۲.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0